Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2022  
         
  Articol:   ADAPTING THE ADDIE INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL IN ONLINE EDUCATION.

Autori:  DAN ALEXANDRU SZABO.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbpsyped.2022.1.08

Published Online: 2022-06-30
Published Print: 2022-06-30
pp. 125-140

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract The instructional design approach should begin with requirements evaluation to evaluate the necessities of the online learning event, such as what the learner should understand and be capable of doing as an outcome of the education or understanding solution and what learners immediately understand and can perform. Instructional designers widely use ADDIE to create modules, models, software, and courses for instruction and learning. It is also used as a design model. It presents a series of repetitive steps to build effective education and training in five phases, giving rise to the acronym: A-D-D-I-E, which stands for analysis, design, development, implementation, and evaluation.

Key words: instructional design, e-learning, ADDIE model
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă