Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2010  
         
  Articol:   ROMANIAN CREATIVITY. CREATIVE THINKING IN ROMANIA.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  

This is an exploratory study of creative thinking in Romania. The Torrance Test of Creative Thinking (TTCT) was administered to 46 Romanians (19 high school students, 18 university students, and 9 adults). A profile on the TTCT of the Romanian sample was identified for the global Standard Composite Score and Creativity Index, with the five normative scales (Fluency, Originality, Abstractness of Titles, Elaboration and Resistance to Premature Closure), as well as the thirteen criterion-referenced Creativity Strengths. A significant difference was discovered between the Romanian profile of creative thinking and the American profile of creative thinking. Implications are examined.

 

Keywords: creativity, creative thinking, Torrance, normative scales

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă