Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2012  
         
  Articol:   UN APARAT DE FOTOGRAFIAT, UN RADIO ŞI UN INSTRUMENT DE TEHNOLOGIE ÎNALTĂ FOLOSIT PENTRU A ŞTERGE MEMORIA, SAU CUM SĂ ÎNŞELI REALITATEA ÎN FILMELE LUI ROBIN WILLIAMS.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Construim realitatea pe măsură ce o transformăm prin intermediul memoriei. E un lucru care se ştie.Totuşi, ce se întâmplă când intervenim asupra memoriei într-un mod brutal? Atunci când încercăm să schimbăm trecutul proiectând în el lucruri care ne-ar fi plăcut să se întâmple, ce se întâmplă când lumea în care trăim devine o şansă uriaşă de a învinge, prin imaginaţie, o altă lume caracterizată de suicid şi disperare? Am ales pentru acest studiu trei filme pe care le considerăm relevante pentru tema dată. Filmele sunt: Jakob Mincinosul (1999), regizat de Peter Kassovitz, povestea unui evreu polonez cel de-al Doilea Război Mondial care a reuşit să-şi salveze comunitatea cu ajutorul unui radio ficţional, O fotografie la minut (2002), regizat de Mark Romanek, un film în care personajul cu numele Sy Parrish visează că a deveni unchiul favorit al unie familii de care este obsedat şi Ultimul Montak (2004), regizat de Omar Naim.

Cuvinte cheie: film, Robin Williams, realitate transformată, One Hour Photo, Jakob the Liar, The Final Cut, reflecţie, ideal.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă