AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2023 | |||||||
Articol: |
BOOK REVIEW: FLAVIA TEOC, PERSPECTIVA SOFIANICĂ ÎN SAGA REGELUI HARALD. STUDIU PRIVIND ARTICULAREA SENSULUI DIN UNGHIUL TEXTEMELOR KENNING, CLUJ-NAPOCA: CASA CĂRȚII DE ȘTIINȚĂ, 2020, 211 PP. Autori: DANIEL RUSU. |
||||||
Rezumat: Available online 30 September 2023; Available print 30 September 2023. pp. 301-304 VIEW PDF FULL PDF ABSTRACT. Perspectiva sofianică în Saga regelui Harald. Studiu privind articularea sensului din unghiul textemelor kenning (The Sophian Perspective in Haralds saga Sigurðarsonar), by PhD Flavia Teoc, proposes an in-depth analysis of the kenning metaphors from a linguistic perspective. Applying the integralist concepts of language theoretician Eugen Coșeriu and the literary Sophian perspective of the author, philologist and philosopher Lucian Blaga, the work offers an alternative interpretation of the meaning and creative process of the skaldic poetry, acquainting the reader with medieval Scandinavian mythology, history, literature, and culture – each component essential for the understanding of the old poetic metaphors. The first chapter begins with an introduction to Coșeriu’s five principles for linguistics as a science of cultures: the principle of objectivity, of humanism, of tradition, of anti-dogmatism and of response/ public utility.
|
|||||||