Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2022  
         
  Articol:   ILUSTRAȚIILE TRAGEDIEI ROMEO ȘI JULIETA CA PARATEXT: PRIM PLAN CU SCENA BALCONULUI / READING ROMEO AND JULIET’S ILLUSTRATIONS AS PARATEXT: A CLOSE-UP ON THE BALCONY SCENE.

Autori:  DANA PERCEC, LOREDANA PUNGĂ.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.3.29

Article history: Received: 15 June 2022; Revised: 18 July 2022; Accepted: 20 July 2022; Available online: 20 September 2022; Available print: 30 September 2022
pp. 303-324

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Ilustrațiile tragediei Romeo și Julieta ca paratext: prim plan cu scena balconului. Elementele paratextuale, inclusiv ilustrațiile, au un rol crucial în felul în care textele pe care acestea le însoțesc sunt înțelese de cititori. Ca exemple de traduere intersemiotică – rezultat al transferului între semnele lingvistice și semnele vizuale –, ilustrațiile ghidează procesul de construire a sensului de către cititori nu numai prin faptul că sintetizează viziunea artistică proprie a ilustratorului, ci și prin aceea că aduc în prim plan elemente atât ale contextului istoric și ale cititorului contemporan. Gama de tehnici de traducere intersemiotică folosite pentru a face aceste lucruri duce la propunerea unor ilustrații fidele sau mai puțin fidele textului. Prezentul articol analizează modul în care câteva ilustrații corespunzătoare scenei balconului din Romeo și Julieta, piesa lui William Shakespeare, produse în intervalul de timp dintre secolul al XVIII-lea și prezent, dovedesc.

Cuvinte-cheie: ilustrațiile ca paratext, traducere intersemiotică, scena balconului, Romeo și Julieta de William Shakespeare, re-crearea textului
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă