![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2020 | |||||||
Articol: |
ALFABETIZAREA VIZUALĂ ÎN ROMANUL GRAFIC DATA VIITOARE TOTUL VA FI BINE DE LENE ASK / VISUAL LITERACY IN THE GRAPHIC NOVEL NESTE GANG BLIR ALT RIKTIG (EVERYTHING WILL BE ALL RIGHT NEXT TIME) BY LENE ASK. Autori: RALUCA‐DANIELA RĂDUȚ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2020.3.10 Published Online: 2020-09-30 Published Print: 2020-09-30 pp. 137-144 FULL PDF Alfabetizarea vizualăîn romanul grafic Data viitoare totul va fi bine de Lene Ask. Acest articol are ca scop analiza romanului grafic Neste Gang Blir Alt Riktig (Data viitoare totul va fi bine) scris de ilustratoare și scriitoare norvegiancă Lene Ask, folosind analiza pe text și conceptul de alfabetizare vizuală. Acesta din urmă pune accentul pe folosirea imaginilor în procesul înțelegerii și interpretării romanului grafic. Referitor la nivelul interpretativ al cărții, accentul este pus pe analiza și evoluția personajului principal, Marit, precum și pe disfuncția familială și pe efectul comportamentului părinților acesteia în dezvoltarea ei ca adult. Viața simplă și totodată complicată a lui Marit este prezentată prin intermediul a două perspective, narativă și vizuală, ambele vizând atât prezentul, cât și trecutul acesteia. Cuvinte-cheie: romane grafice norvegiene, alfabetizare vizuală, disfuncție familială, perspectivă vizuală, Lene Ask, perspectivă narativă |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |