AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2016 | |||||||
Articol: |
BĂRBAȚI ÎN (DE)CĂDERE. UN MOTIV INTERTEXTUAL ÎN SCRIERILE DRAMATICE ȘI ÎN PROZĂ ALE LUI IBSEN / FALLING MEN: AN INTERTEXTUAL MOTIF IN IBSEN’S PROSE AND DRAMATIC WRITING. Autori: ASTRID SÆTHER. |
||||||
Rezumat: Bărbați în (de)cădere. Un motiv intertextual în scrierile dramatice și în proză ale lui Ibsen. În acest articol este vorba despre piesa enigmatică a lui Henrik Ibsen, Constructorul Solness (1892), care este citită și interpretată pornind de la două texte în proză ale lui Ibsen. Primul este o scrisoare către George Brandes (1867), iar al doilea, un fragment autobiographic intitulat “Amintiri din copilărie” (1881). În piesă, ca și în celelalte două texte, o (de)cădere stranie, dramatică, își face apariția. O privire mai atentă asupra acestor evenimente tragice ne arată faptul că (de)căderea este în toate cazurile legată de sentimental de culpabilitate. Citirea în tandem a piesei de teatru și a celor două texte în proză pune în lumină motivul recurent al situațiilor ”limită”, caracteristic scrierilor lui Ibsen, și prezintă o altă lectură a finalului piesei Constructorul Solness. Cuinte cheie: autobiografie, intertextualitate, introspecție, cădere, abis, sentiment de culpabilitate.
|
|||||||