![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2023 | |||||||
Articol: |
ÎN GRĂDINI DE SÂNGE, SĂLI DE DANS ȘI CÂMPII DE SOMN. CREAREA FICȚIUNII LA ELLEN EINAN / I BLODHAGER, DANSEHUS OG SØVNSLETTER. ELLEN EINANS FIKSJONSDANNELSE. Autori: EVA PITRONOVÁ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2023.2.09 Article history: Received 10 February 2023; Revised 5 May 2023; Accepted 30 May 2023; Available online 23 June 2023; Available print 30 June 2023 pp. 155-174 VIEW PDF FULL PDF Rezumat: În grădini de sânge, săli de dans și câmpii de somn. Crearea ficțiunii la Ellen Einan. Ellen Einan (1931–2013) este o poetă norvegiană cunoscută pentru utilizarea frecventă a unui limbaj inovator care include expresii fixe, coduri sau trimiteri atât la ritualuri și simboluri religioase, cât și la mituri. Scriitoarea își construiește imaginile pe credințe populare, religii orientale și mituri antice și le împletește cu propria sa mitologie, creând un univers poetic fantastic. În lucrarea de față, examinez posibilitatea de a citi poeziile scriitoarei ca expresie a ficțiunii în lirică. Consider că crearea ficțiunii este o extensie a creării imaginilor (legată de termenul „imaginar”). Din această perspectivă, Einan nu construiește în poemele ei doar imagini (sau simboluri), ci și o nouă existență fictivă. Abordarea mea față de opera lui Einan este strâns legată de teoria lumilor ficționale și de utilizarea acesteia în discursul poeziei lirice, așa cum este prezentat în opera teoretică a lui Miroslav Červenka. Criticul presupune că subiectul liric se află în centrul lumii ficționale a poemului și îi atribuie o poziție asemănătoare unui personaj. În plus, consider opera lui Einan ca un univers interconectat și mă concentrez asupra modului în care motivele și temele recurente ne pot permite să identificăm lumea fictivă a lui Einan.
Cuvinte-cheie: Ellen Einan, poezia norvegiană a secolului al XX-lea, lumi ficționale, subiect liric, ficțiune în poezia lirică
|
|||||||
![]() |
|||||||