Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2023  
         
  Articol:   CONSIDERAȚII DIDACTICE ATUNCI CÂND SE FOLOSEȘTE LANGUACULTURE ÎNTR-O CLASĂ DE LIMBĂ MODERNĂ / DIDACTIC CONSIDERATIONS WHEN WORKING WITH LANGUACULTURE IN A MODERN LANGUAGE CLASSROOM.

Autori:  KATARÍNA MOTYKOVÁ, JOSEF WIKSTRÖM.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2023.2.02

Article history: Received 1 February 2023; Revised 25 April 2023; Accepted 30 May 2023; Available online 23 June 2023; Available print 30 June 2023
pp. 33-50

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Considerații didactice atunci când se folosește Languaculture într-o clasă de limbă modernă. Articolul investighează modul în care experții în educație din învățământul superior pot lucra cu languaculture într-o clasă de limbă modernă, utilizând conștientizarea critică a languaculture, analiza critică a discursului și instrumentele de traducere. Articolul începe cu un scurt rezumat al modului în care termenul de languaculture s-a dezvoltat de-a lungul anilor, modul în care a fost adaptat de către alți cercetători unui mediu didactic și cum pot instrumentele de traducere să rezolve problemele referitoare la termini echivalenți și lacune atunci când se lucrează cu texte între diferite limbi. În continuare, articolul oferă două exemple despre cum se poate lucra cu expresii specifice culturii suedeze, cum ar fi miljonprogrammet și snilleindustrin.

Cuvinte cheie: conștientizarea critică a linguaculture, analiza critică a discursului, echivalare, languaculture, languarealia.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă