Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2022  
         
  Articol:   FORMAREA PROFESORILOR DE LIMBA PORTUGHEZĂ ȘI PROVOCĂRI ÎN CLASĂ ÎN PERIOADA COVID-19 / A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE PORTUGUÊS E OS DESAFIOS DA AULA EM TEMPOS DE COVID-19.

Autori:  EULÁLIA LEURQUIN, MARIA JOÃO MARÇALO.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.2.20

Article history: Received: 1 February 2022; Revised: 1 April 2022; Accepted: 6 April 2022; Available online: 30 June 2022; Available print: 30 June 2022
pp. 347-360

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Formarea profesorilor de limba portugheză și provocări în clasă în perioada Covid-19. Profesorul în formare trebuie să fie conștient că practicile sale includ aptitudini de observare, gândire critică și reorganizare a acțiunilor. Adăugăm că stagiarul din domeniul Literelor trebuie să fie format pentru un profil de profesor-cercetător, conștient de rolul său în societate. Obiectivul nostru principal în acest articol este să punem în discuție formarea inițială a profesorilor de limbă maternă în contextul pandemic. Această formare include și pregătirea pentru predare la distanță dacă guvernul declară situație de urgență. Obiectivelul colectării de date a fost să conștientizăm provocările prin care trec stagiarii și profesorii în curs de formare când se confruntă predarea la distanță, având în vedere că mulți abia au început să predea. Având în vedere acest obiectiv, am creat cinci întrebări de cercetare: (a) Înainte de stagiu, ați avut experiență în predarea limbii portugheze? (b) Universitatea, formarea pedagogică îl pregătesc pe viitorul professor să folosească tehnologia la orele de limbă portugheză? (c) Care sunt principalele provocări cu care v-ați confruntat în timpul stagiului? (d) Cum are loc interacțiunea didactică în timpul orelor efectuate în cadrul stagiului derulat în pandemie? (e) Care sunt avantajele orelor la distanță într-o situație de urgență? Întregul context reprezintă o provocare pentru concepte precum „interacțiune didactică”, „predare și învățare”, „formarea profesorilor”, „acțiunea profesorilor” și, în plus, ne forțează să regândim modelul de formare al profesorilor din prezent.

Cuvinte-cheie: formare pedagogică inițială, provocări la clasă, portugheza ca limbă maternă, ore online, perioada Covid-19
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă