Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2021  
         
  Articol:   A FACE PUBLIC SAU TWEETS DE PIATRĂ / RENDRE PUBLIC OU TWEETER SUR LA PIERRE.

Autori:  MARIE OUVRARD-SERVANTON.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2021.2.16
Published Online: 2021-06-30
Published Print: 2021-06-30
pp. 239-249
FULL PDF

A face public sau tweets de piatră. Scopul acestui articol este de a studia trei modalităţi de a face un mesaj public: postările pe Twitter, videourile discursurilor postate pe Daily Motion şi publicarea, la începutul secolului al XX-lea, a unei cărţi în care propoziţiile sunt desenate cu creionul, ca tweets, de către un cioban. Prin analiza antropologică a producerii şi difuzării semnelor, observăm permeabilitatea dintre domeniul privat şi public, influenţa scrisului şi a activităţii orale, precum şi distincţiile dintre ceea ce este publicat, publicul şi popularitatea celor trei forme menţionate mai sus.

Cuvinte-cheie: tweet, video, producţia de semne, antropologie, urme comunicaţionale
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă