AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2013 | |||||||
Articol: |
MECANISME DE FUNCŢIONARE ŞI DEZVOLTARE DE DURATĂ A IC DIN PERSPECTIVA EDUCAŢIEI COMPARATIVE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Mecanisme de funcționare și dezvoltare de durată a IC din perspectiva educației comparative. Mecanisme de funcționare și dezvoltare de durată a IC din perspectiva educației comparative. Mecanisme de funcționare și dezvoltare de durată a IC din perspectiva educației comparative. Ca platformă, Institutul Confucius (la care din acest moment se va face referire prin IC) a fost recunoscut de un număr din ce în ce mai mare de oameni pentru implementarea tendinței de „expansiune” a culturii chineze. Dezvoltarea rapidă a IC a îmbunătățit dramatic nu doar statutul chinezei ca limbă străină, dar și imaginea internațională a Chinei, respectiv statutul acesteia în cadrul internațional. Între timp, numărul în creștere a IC a întâlnit unele probleme în ultimii ani, iar IC în sine se confruntă cu diverse provocări, ca spre exemplu: cum să integreze eficient limba chineză în curicula liceelor și a universităților locale; cum să creeze și să mențină o serie de directori de profesie și echipa internațională care predă limba chineză, găsirea unei soluții pentru toate aceste probleme părând crucială pentru a asigura dezvoltarea sănătoasă și de durată a IC. Acest articol încearcă să ofere câteva sugestii constructive pentru rezolvarea problemelor, bazate pe experiențele IC în cadrul Universității Babeș- Bolyai din România. Se impune, astfel, să fie perfecționată construcția sistematică a unei dezvoltări de durată a IC, să fie consolidată platforma recunoscută la nivel mondial pentru IC ca fereastră pentru cultura chineză, să fie promovate dezvoltarea multiculturală la nivel mondial și construirea unei lumi armonioase. Cuvinte-cheie: Institutul Confucius (IC); dezvoltare durabilă; educație comparativă; producția culturală chineză |
|||||||