Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.4 din 2010  
         
  Articol:   O INVESTIGAŢIE EMPIRICĂ ROMÂNIA BRAND DE ŢARĂ CA DESTINAŢIE TURISTICĂ / AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF ROMANIA`S COUNTRY BRAND AS TOURISM DESTINATION .

Autori:  OVIDIU IOAN MOISESCU.
 
       
         
  Rezumat:  Considering the essential role that country brands as tourism destinations play in generating incoming tourism, this paper reveals useful information for entities concerned with promoting a tourism-based country brand for Romania. The paper represents an exploratory research, data being collected from a sample of Internet users from Netherlands, Spain, Poland and U.S.A., using an on-line questionnaire-based survey. The paper focuses on exploring Romania’s country brand association as they reside in the minds of the actual and potential international visitors, their beliefs regarding Romania’s potential tourism resources and attractions, and, respectively, its local factors that may influence travel experiences.

Key words: country brand, tourism destination, brand associations, tourism attractions.

JEL classification: M31, L83 

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă