Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.2 din 2006  
         
  Articol:   DESTINAŢIE TURISTICĂ CLUJ-NAPOCA, ROMÂNIA.

Autori:  SMARANDA ADINA COSMA.
 
       
         
  Rezumat:  

The city of Cluj-Napoca is one of the biggest from Romania, an important academic, cultural and business centre, combine with a various tourist offer - cultural and historical monuments, a diversified portfolio of accommodation establishments, restaurants, clubs, tourist agencies and an attractive natural-geographic space. All those make from Cluj-Napoca an interesting tourist destination for various type of tourist.The paper analyses the tourist supply and identifies the demand for the destination. The study underlines possible differentiation elements for the city comparing with its main competitors. In conclusion, we try to find a correlation between the offer and the customer needs.

Keywords: tourist marketing destination, regional development, positioning map, perception map

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă