Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.1 din 2017  
         
  Articol:   INVESTIGATING THE IMAGE OF A TOURIST DESTINATION: THE CASE OF SAARISELKÄ.

Autori:  CRISTINA VIJOLI, NICOLAE MARINESCU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: https://doi.org/10.24193/subbnegotia.2017.1.01

Published Online: 2017-03-17
Published Print: 2017-03-31

VIEW PDF: INVESTIGATING THE IMAGE OF A TOURIST DESTINATION: THE CASE OF SAARISELKÄ

This paper emphasizes the importance of defining a precise image for a tourist destination. We review first the main contributions in the literature on tourist destinations and their marketing. Then, we outline the methodology of a marketing research conducted in Saariselkä, a resort located in northern Finland. The results of the research provide interesting insights on how the image of this particular destination is perceived by tourists. The findings of the research also enable us to draw several conclusions which may prove useful for an enhanced efficiency of the promotional efforts.

Keywords: tourist destination, marketing research, online promotion

JEL Classification: L83
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă