Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.1 din 2008  
         
  Articol:   UN STUDIU PRIVIND PREFERINŢELE TURIŞTILOR ÎN CEEA CE PRIVEŞTE AGENŢIILE DE TURISM DIN ROMANIA.

Autori:  MARIN-PANTELESCU ANDREEA, POPESCU DELIA.
 
       
         
  Rezumat:  

The Romanian travel agencies, acting currently on Romanian market, are facing a variety of new marketing realities. The changes in demographic aspects, stronger competitors and the excess of touring offers present on the market - all these factors make us understand how difficult it is to satisfy and attract the customers. Also, they have now the possibility to book holidays on their own, which involves an amplified threat for the travel agencies.Considering all these aspects, this study proposes to obtain a direct marketing research concerning the tourists’ preferences among the existing travel agencies involved on the Romanian market, to present its results and future directions so that the travel agencies will remain on the top of customers’ preferences for the organization of tourist voyages.

Key words: marketing research, travel agencies, tourists’ preferences, tourism services.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă