Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.1 din 2007  
         
  Articol:   DISTRIBUŢIA DE MĂRFURI - O OPORTUNITATE PENTRU INTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII.

Autori:  IOAN POP.
 
       
         
  Rezumat:  

The distribution of goods will have a strategic significance in obtaining a competitive advantage by firms in the competition on the global market. In order to respond to these challenges, the management of manufacturing firms must choose the distribution channel which is not only cost efficient but which best satisfies the needs of the end consumer.In the case of beverage manufacturers, the most suitable solution is to externalize this activity to specialized firms.

Key words: manufacturer, distributor, distribution channel, economic opportunity

JEL classification L81

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă