![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2023 | |||||||
Articol: |
TRANSCRIPTION, PARAPHRASE, CREED IN FRANZ LISZT’S VARIATIONS ON „WEINEN, KLAGEN, SORGEN, ZAGEN”. Autori: BOGLÁRKA ESZTER OLÁH. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2023.2.25 Published Online: 2023-12-30 Published Print: 2023-12-30 pp. 341-352 VIEW PDF FULL PDF Abstract: Franz Liszt created a new tradition by playing transcriptions and paraphrasing the most well-known operas and works of his time on his fabulous concerts. This habit created new genres like Transcriptions (Reminiscences de Norma S. 394, Grandes études de Paganini S. 141) and Paraphrases (The Rigoletto Paraphrase S.434, The Ernani Paraphrase S. 432). The Variations on „Weinen Klagen Sorgen Zagen” fits into both categories: On the one hand Liszt paraphrases J.S.Bach’s Crucifixus and the 12th Cantata. On the other hand, he transcribes with a great craftsmanship his piano work for organ. The historical and private background of this work testifies to an extraordinary faith. Keywords: Liszt, Bach, Transcription, Paraphrase, Creed. |
|||||||
![]() |
|||||||