![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2023 | |||||||
Articol: |
ANALYTICAL ASPECTS OF THE THREE VERSIONS OF CONFITEBOR TIBI, DOMINE BY CLAUDIO MONTEVERDI. Autori: APOLKA FÁBIÁN. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2023.2.22 Published Online: 2023-12-30 Published Print: 2023-12-30 pp. 297-310 VIEW PDF FULL PDF Abstract: This work focuses on the musical analysis of Monteverd’s composition styles in his sacred music. The motets, Confitebor tibi, Domine were printed in 1640 in collection of Selva morale e spiritual. Even in these rigidly bound works, Monteverdi gives full intensity to the meaning of every word of the text, trying to bring it to life in a vivid and convincing way. These three versions of Psalm 111 present different compositional techniques, through which Monteverdi wishes to emphasize the content of the text. Keywords: Renaissance music, Claudio Monteverdi, motet, sacred music. |
|||||||
![]() |
|||||||