Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2016  
         
  Articol:   POSIBILITĂŢILE PEDAGOGIEI DE DEZVOLTARE DIN PERSPECTIVA UNUI MUZICIAN / THE POSSIBILITIES OF ‘SKILL-DEVELOPING PEDAGOGY’ FROM THE VIEWPOINT OF A MUSICIAN.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:   Prezentul studiu este un studiu de caz despre un tânăr definit de psihologie şi pedagogie ca fiind „persoană cu dificultăţi de învăţare”. Prin mijloacele cercetării calitative studiul prezintă tipul nou de abordare a pedagogiei de dezvoltare a capacităţilor (pedagogia de dezvoltare). Este descrierea unui experiment, în care, găsind „punctele motivaţionale” (în special muzica) ale unui elev de liceu „debil mintal” – trăind cu denumirea de uz public -, respectiv cu o metodă specială de tipul unui „tur de stele spiritual”, se dovedeşte felul în care se poate lucra cu succes şi cu bucurie, chiar şi în domenii ca matematica, istoria, geografia şi literatura. În plus, dincolo de toate acestea, rezultatele obţinute sunt vizibile nu numai pe tărâmul ştiinţei şi al dezvoltării capacităţilor, ci şi în schimbarea caracteristicilor personalităţii.

Cuvinte cheie: pedagogie medicală, pedagogie de dezvoltare, muzică
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă