![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
CONCEPȚIA FORMEI MUZICALĂ ÎN PRELUDIULUI OP. 28 A LUI FREDERIC CHOPIN (BICENTENARUL NAŞTERII LUI FRÉDÉRIC CHOPIN) / THE CONCEPTION OF THE MUSICAL FORM OF FRYDERYK CHOPIN’S PRELUDES OP. 28 (DEDICATED TO FRYDERYK CHOPIN’S 200TH BIRTH ANNIVERSARY). Autori: . |
||||||
Rezumat: Fryderyk Chopin’s preludes are a set of piano miniatures. The term prelude is used in an unconventional sense. These pieces do not serve as introductions; they are freestanding works. Chopin’s Op. 28 preludes have been compared to J. S. Bach’s preludes in the Wohltemperiertes Clavier, although they have been following a unique structure. While Bach’s pieces are arranged in ascending chromatic order, Chopin’s preludes are arranged in a circle of fifth. Let us evoke the brief characterisation of Hugo Leichtentritt regarding these beautiful and important compositions: “The variety of moods and impressions contained in the Preludes Op. 28 is without equal in the whole of world music literature”. Keywords: Chopin, Preludes, conception, musical form, harmony, structure, biography. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |