Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA IURISPRUDENTIA - Ediţia nr.3 din 2022  
         
  Articol:   VOLATILITATEA FORMALISMULUI INFORMATIV INTERCONECTAT FORMĂRII ONLINE A CONTRACTELOR BUSSINESS-TO-CONSUMER: COMENTARIU ASUPRA DECIZIEI CJUE ÎN CAUZA C‑249/21 * THE VOLATILITY OF INFORMATIVE FORMALISM INTERCONNECTED TO THE ONLINE FORMATION OF BUSINESS TO CONSUMER CONTRACTS: COMMENTARY ON THE DECISION OF THE CJUE IN CASE C‑249/21.

Autori:  JUANITA GOICOVICI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/SUBBiur. 67(2022).3.5

Article history: Available online April 13, 2022.
©2022 Studia UBB Iurisprudentia. Published by Babeş-Bolyai University.
pp. 143-182

VIEW PDF

FULL PDF

Studiul abordează problematica formalismului informativ și a executării obligației de transparență care incumbă profesioniștilor în raporturile cu consumatorii, prin raportare la formarea contractelor încheiate la distanță în format digital, îndeosebi cu privire la interogația dacă o formulă înscrisă pe butonul de comandă sau pe o funcție digitală similară, cum ar fi formula finalizare rezervare, este echivalentă mențiunii comandă ce implică o obligație de plată; inserarea ultimei mențiuni este obligatorie în cazul contractelor formate online, în temeiul dispozițiilor art. 8, alin. (2), teza secundară din Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, cu modificările ulterioare. Vom aborda, în acest comentariu, coordonatele teoretice și practice care pot fi decelate din hotărârea CJUE pronunțată în cauza C-249/21 cu privire la imbricațiile care se instalează între formalismul informativ și executarea obligației de transparență în etapa precontractuală: prin activarea unui buton sau a unei funcții similare, consumatorul ar trebui să deducă din împrejurările acestui proces de contractare online că se angajează în mod obligatoriu să plătească, trecându-se în etapa efectelor contractuale obligatorii, context în care mențiunea care figurează pe butonul activ de plasare a comenzii online ar trebui să permită consumatorului să identifice consecințele juridice ale plasării comenzii/acceptării ofertei formulate de vânzătorul/prestatorul de servicii profesionist.

Cuvinte-cheie: consumator, drept de retractare, formalism informativ, contracte online, consimțământ, obligație de transparență.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă