![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.Special Issue din 2021 | |||||||
Articol: |
THE 2000 ROMANIAN PRESIDENTIAL ELECTIONS – BETWEEN POPULISM AND EUROPEANISM. Autori: MARIUS MUREȘAN. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbhist.2021.spiss.12 Published Online: 2021-11-09 Published Print: 2021-11-30 pp. 195-210 VIEW PDF FULL PDF Rezumat: În noiembrie 2000, la zece ani distanţă de la căderea regimului comunist şi de la organizarea primelor alegeri libere, populaţia din România a fost chemată să decidă cu privire la viitorul preşedinte al ţării. Acesta a fost primul scrutin care a avut loc după tranziţia între putere şi opoziţie, care s-a petrecut în 1996, dar şi în contextul unei grave crize economice cu efecte considerabile asupra condiţiilor de viaţă, care a marcat activitatea şi destinul politic al PNŢCD. Alegerile, mai ales al doilea tur de scrutin, s-au dovedit a fi reprezentative nu atât din perspectiva opţiunilor politice, dar mai ales în ceea ce priveşte viitorul ţării: deschis pentru structurile euro-atlantice sau izolat, orientat înspre spaţiul ex-sovietic. Aceste viziuni au fost personalizate de cei doi candidaţi, Ion Iliescu şi Corneliu Vadim Tudor, iar articolul de faţă analizează mecanismele electorale prin care cei doi au încercat să îşi promoveze platformele în cadrul unei societăţi româneşti marcate de recesiunea economică, dar şi de o importantă criză morală şi identitară. Cuvinte cheie: alegeri, electorat, prezidenţialism, europenism, populism, criză. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |