Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.Sp. Issue din 2012  
         
  Articol:   IMAGINEA SISTEMULUI ŞCOLAR UNGAR ŞI A LIMBII MAGHIARE LA ROMÂNII ARDELENI ÎN PERIOADA DUALISTĂ / THE HUNGARIAN SCHOOL AND LANGUAGE AS SEEN BY THE TRANSYLVANIAN ROMANIANS IN THE DUALIST PERIOD.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Imaginea sistemului şcolar ungar şi a limbii maghiare la românii ardeleni în perioada dualistă. Studiul de faţă îşi propune surprinderea atitudinii românilor ardeleni faţă de limba maghiară, a caracteristicilor atribuite acestei limbi. De asemenea, prezintă interes imaginea maghiarului în contextul vieţii şcolare (a personalului şcolii şi al colegilor), dar şi caracterizarea sistemului de învăţământ ungar în ansamblul ei şi reacţiile stârnite de politica şcolară a guvernelor maghiare. Prima parte a studiului conţine o scurtă trecere în revistă a principalelor măsuri luate de guvernele maghiare în domeniul şcolar în perioada dualistă. În a doua parte sunt prezentate trăsăturile atribuite maghiarului şi limbii sale, aşa cum apar ele în evocări ale vieţii şcolare din memorialistică şi din operele literare, dar şi în articolele referitoare la problematica şcolară din presa vremii.

Cuvinte-cheie: identitate naţională, imagini naţionale, Transilvania, Ungaria, epoca modernă 

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă