Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA ARTIUM - Ediţia nr.1 din 2020  
         
  Articol:   CONFERINȚA ASOCIAȚIEI INTERNAȚIONALE A CRITICILOR DE ARTĂ DIN 1984. PREȘEDINȚIA LUI DAN HĂULICĂ ȘI CHESTIUNEA SCULPTURILOR DE LA PARTHENON / IL CONVEGNO AICA DEL 1984. LA PRESIDENZA HĂULICĂ E LA QUESTIONE DEI MARMI DEL PARTENONE.

Autori:  ALEXANDROS DIAMANTIS.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbhistart.2020.08

Published Online: 2020-12-30
Published Print: 2020-12-30
pp. 157-173

FULL PDF

REZUMAT.
Conferința Asociației Internaționale a Criticilor de Artă din 1984. Președinția lui Dan Hăulică și chestiunea sculpturilor de la Parthenon. În anul 1984 Conferința Asociației Internaționale a Criticilor de Artă, prezidată de românul Dan Hăulică (1932-2014) a fost organizată pentru prima dată în Grecia; evenimentul a dat posibilitatea istoricilor și criticilor de artă din toată lumea, să se întâlnească. Tema conferinței „Arta contemporană și lumea grecească. Secolul XX și civilizațiile care s-au succedat în spațiul grecesc”, a onorat pe deoparte țara gazdă, iar pe de altă parte, punând accentul pe relația dintre arta secolului XX și tradiția artistică occidentală, a fost parte a discuției internaționale despre sfârșitul avangardei. Relațiile complexe dintre antic și contemporan au fost dezbătute în termeni de influențe, continuitate și discontinuitate. O atenție deosebită a fost acordată conceptului de mit și dimensiunii mitice a artei contemporane. Pe de altă parte, definiția generică a „lumii grecești”, aleasă intenționat de secțiunea grecească a AICA, repropunea discursul național în ansamblul dezvoltării istorico-artistice. Conferința a avut și o dimensiune internațională cu semnificație politică, legată de faptul că în anul anterior AICA, o organizație afiliată la UNESCO, a aprobat moțiunea pentru retrocedarea sculpturilor Parthenonului, aflate la British Museum, către Grecia. Confirmarea solidarității cu cauza Greciei, a reprezentat la Atena și o chestiune de campanie electorală pentru reînnoirea președinției AICA.

Cuvinte cheie: conferința AICA, discursul artei, arta contemporană, marmura Parthenonului, patrimoniu clasic, mit, Dan Hăulică
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă