AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA HISTORIA ARTIUM - Ediţia nr.1 din 2016 | |||||||
Articol: |
SUPRAREALISMUL ȘI ILUSTRAȚIILE DIN MICUL PRINȚ A LUI SAINT-EXUPÉRY / SURREALISM AND SAINT EXUPERY’S ILLUSTRATIONS FOR THE LITTLE PRINCE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Suprarealismul și ilustrațiile din Micul Prinț a lui Saint-Exupéry. Considerată ca fiind una din cele mai bine vândute cărți a tuturor timpurilor, faima Micului Prinț nu se datorează doar poveștii ci și ilustrațiilor. Lucrarea de față propune o cheie de lectură suprarealistă pentru imagini, argumentată în primul rând dintr-o perspectivă istorică – discutate fiind proximitatea și dialogul dintre Saint-Exupéry și membrii ai mișcării suprarealiste – cât și printr-o analiză de istoria artei. Analizele formală, stilistică și tematică vor indica trăsăturile comune ale expresiei vizuale folosite de Saint-Exupéry și cea a unor artiști ca Dalí sau Magritte. Utilizarea unui limbaj vizual suprarealist în combinație cu o capodoperă literară non-suprarealistă este unul din motivele principale ale persistenței popularității acestei cărți până în ziua de azi. Cuvinte cheie: Antoine de Saint-Exupéry, Micul Prinț, ilustrații de carte, artă multimedia, Suprarealism, André Breton, Salvador Dalí, René Magritte
|
|||||||