Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EUROPAEA - Ediţia nr.2 din 2018  
         
  Articol:   DE LA MUSIQUE EN POLITIQUE : L’IMPERATIF DE L’INTERDISCIPLINARITE AU SECOURS D’UN OBJET DELAISSE.

Autori:  THIBAULT JEANDEMANGE.
 
       
         
  Rezumat:  
The introduction of marketing in political party strategies has considerably altered the uses and place of music in the way election campaigns are designed and conducted. This publication attempts to revisit the epistemological and methodological issues of political marketing raised by the use and role of music. Why is the interdisciplinary approach to music a relevant tool to revisit the analysis of political marketing by political science?

Keywords: Music, Political marketing, Political parties, Methodology, Interdisciplinarity
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă