AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2016 | |||||||
Articol: |
DANSUL ÎN ARTELE MARȚIALE * THE DANCE IN MARTIAL ARTS. Autori: RAREȘ-DUMITRU CIOCOI-POP. |
||||||
Rezumat: VIEW PDF: THE DANCE IN MARTIAL ARTS Dansul în Artele Marțiale. Artele marțiale sunt cunoscute din perspectiva luptelor și tehnicilor. Japonia, China, Coreea, Vietnam sunt doar câteva dintre țările care au ieșit în evidență în ceea ce privesc artele războinice. Istoricii au omis, de-a lungul timpului, o abordare împreună cu ritualurile religioase. Dansul este unul dintre aceste ritualuri extrem de importante, fără de care nici nu am putea vorbi despre arte de luptă. Astăzi nici un luptător nu mai cere ajutorul Zeului Războiului, pentru ca regulile s-au schimbat. Dar reminiscențe ale acestuia le vom regăsi în diferite întreceri: dansul rugby-iștilor din Noua Zeelanda, dansurile judecătorilor din Sumo sau dansurile din Africa, ce le regăsim în Capoiera. Această lucrare dorește să cerceteze rolul pe care l-a avut dansul în istoria militară. O prezentare generală ce poate lăsa loc unei cercetări științifice de nivel superior. Cuvinte Cheie: Templu, prințese Devadas, Arte marțiale, dans, Grecia, Sparta, India, Yamaguci, Koshti, Lelong.
|
|||||||