![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2015 | |||||||
Articol: |
STUDIU CU PRIVIRE LA INFLUENȚA INTELIGENȚEI EMOȚIONALE ASUPRA PERFORMANȚEI SPORTIVE A GIMNAȘTILOR / STUDY OF THE INFLUENCE OF EMOTIONAL INTELLIGENCE UPON SPORT PERFORMANCE OF GYMNASTS. Autori: . |
||||||
Rezumat: VIEW PDF: STUDY OF THE INFLUENCE OF EMOTIONAL INTELLIGENCE UPON SPORT PERFORMANCE OF GYMNASTS Studiu cu privire la influența inteligenței emoționale asupra performanței sportive a gimnaștilor. Antrenorii şi părinții au fost mereu interesaţi de succesul sportiv şi de adaptarea emoțională a copiilor, atât în cadrul formal oferit de clubul sportiv cât şi în afara acestuia. Însă, doar în ultimul timp, cercetătorii au realizat că viaţa emoţională a copilului are un impact semnificativ asupra celor două aspecte amintite. Astfel, Inteligenţa emoţională a devenit un câmp important de cercetări în domeniul resurselor umane, management, sport şi psihologie. Goleman (1995) susţine că dezvoltarea aptitudinilor emoţionale ale elevilor este la fel de vitală ca dezvoltarea abilităţilor lor cognitive, astfel că IE este un concept la fel de important ca mult mai familiarul IQ. Mai mult, studiile recente au demonstrat faptul că IE prezice aproximativ 80% din succesul unei persoane în viaţă. Tema acestei cercetări o reprezintă studiul asupra importanţei inteligenţei emoţionale în performanţa sportivă a gimnastelor. Cercetarea porneşte de la adevărul cuprins în afirmaţiile referitoare la faptul că anumite persoane au rezultate deosebite în practică şi reuşesc mai bine în viaţă decât altele, care au un IQ (cognitiv) mai mare. Cuvinte cheie: performanță sportivă, inteligență emoțională |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |