AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2012 | |||||||
Articol: |
UTILIZAREA MIJLOACELOR GIMNASTICII ARTISTICE LA PROCESUL DE INCLUZIUNE SOCIALĂ A COPIILOR DIN CATEGORII DEFAVORIZATE SOCIAL. Autori: CHERA FERRARIO BIANCA. |
||||||
Rezumat: Activităţile sportive sunt cele mai eficiente mijloace pentru o viaţă sănătoasă. Desfăşurarea activităţilor de gimnastică în mod organizat şi susţinut aduce beneficii majore şi copiilor din categorii defavorizate social. Astfel, am urmărit includerea unor copii din categorii defavorizate social într-un proces de antrenament sportiv unitar, specific gimnasticii artistice. Considerăm că activitatea specifică gimnasticii artistice poate fi un mijloc eficient de incluziune socială a copiilor defavorizaţi social, punând în valoare abilităţile proprii fiecăruia dintre ei. S-au utilizat metode şi mijloace de antrenament specifice gimnasticii artistice. Structurile motrice asimilate au avut la bază regulamentul Special Olympics, dar au ţinut cont şi de particularităţile copiilor. Antrenamentele au cuprins la început un număr de aproximativ 12 copii din care au fost selecţionaţi 4 copii, reprezentând diferite categorii sociale, pentru continuarea pregătirii şi deplasarea la concurs internaţional. Desfăşurarea antrenamentelor a reunit toţi cei 4 copii într-o echipă unitară, legată emoţional şi funcţional, diferenţa observându-se doar la nivelul abilităţilor individuale. Echipa realizată a desfăşurat un concurs foarte bun (fără greşeli majore), obţinând rezultate meritorii. Copiii nu au simţit diferenţele sociale dintre ei şi s-au comportat ca o echipă unitară, mobilizatoare, prezentând comportamente de mult bun simţ în cadrul unei manifestări sportive de mare anvergură.
Cuvinte cheie: incluziune socială, gimnastică, voluntariat |
|||||||