![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2010 | |||||||
Articol: |
DEZVOLTAREA VALORILOR EDUCAŢIONALE PRIN INTERMEDIUL SPORTULUI ŞI A ACTIVITĂŢII FIZICE: STUDIU DE CAZ ÎN EDUCAŢIA ŞCOLARĂ DIN ITALIA. Autori: ISIDORI EMANUELE. |
||||||
Rezumat: The aim of this research was to verify if, after a period of practice oriented to moral growth and fair play, pupils modified their behaviour increasing their self-esteem and self-efficacy and perceiving positive emotion during physical education lessons. The sample chosen was composed of students in the 7th, 8th and 9th grade, who attended a junior high school in a small mountain village in the province of Parma - northern Italy - and as well as a control group. The positive results of this study show how teaching sport values in physical education at school using specific learning program as a pedagogical tool can contribute in a very real way to a truly holistic education of children.
Key words: case study, sport pedagogy, moral values, fair play, children, critical reflective thinking. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |