![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2019 | |||||||
Articol: |
PARCURILE DE AVENTURĂ DIN ROMÂNIA: NOI POSIBILITĂȚI PENTRU CREȘTEREA CAPACITĂȚII MOTRICE A OMULUI / FOREST ADVENTURE PARKS OF ROMANIA: NEW POSSIBILITIES TO DEVELOP THE HUMAN PHYSICAL CAPACITY. Autori: BALLA BÉLA JÓZSEF, BOROȘ-BALINT IULIANA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbeag.64(3).24 Published Online: 2019-09-30 Published Print: 2019-09-30 pp. 77-88 VIEW PDF FULL PDF REZUMAT: Parcurile de aventură din România: noi posibilități pentru creșterea capacității motrice a omului. Unul dintre obiectivele primare ale educației fizice este dezvoltarea capacității motrice. Capacitatea motrică este un potențial dinamic, compus din nivelul de dezvoltare al calităților motrice și deprinderilor motrice. Educația fizică școlară are un rol important în dezvoltarea capacității motrice a elevilor, dar nu este suficientă pentru atingerea obiectivelor educației fizice. Scop: Scopul acestui studiu este prezentarea parcurilor de aventură din România și de a descrie (prin studiul literaturii de specialitate) efectul cățărării asupra capacității motrice. Am dori să descriem cele mai comune obstacole din parcurile de aventură și să determinăm acele calități și deprinderi motrice care se implică în cățărare. Rezultate: În România, primul parc de aventură forestier a fost construit în 2006 și până acum numărul lor a ajuns la treizeci. Principala lor caracteristică este că cățărătorii, bazându-se pe propriile abilități fizice și mentale, încearcă să traverseze obstacole de diferite dificultăți, înălțimi și lungimi. Concluzii: Activitățile motrice oferite de parcurile de aventură forestiere au devenit accesibile pentru tot mai mulți oameni. Cățărarea pe traseele cu obstacole (și cățărarea în general) poate fi o alternativă excelentă pentru îmbunătățirea capacității motrice. Cuvinte cheie: parc de aventură; cățărare; beneficii fizice; deprindere motrică. |
|||||||
![]() |
|||||||