AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2011 | |||||||
Articol: |
DANSUL CA ACTIVITATE FIZICĂ LA NIVELUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREŞCOLAR - ARTICOL PROSPECTIV. Autori: PRODEA COSMIN, VĂIDĂHĂZAN REMUS-CRISTIAN. |
||||||
Rezumat: Prin dans se îmbină muzica şi mişcarea, permiţându-i copilului să descopere magia amândurora şi să se dezvolte armonios. Este important faptul că dansul nu este considerat numai o distracţie. El este o bună modalitate de a face efort fizic, de a stimula imaginaţia copilului şi de a-l ajuta să aibă o viaţă socială cât mai bună. Dansul asigură copiilor o dezvoltare armonioasă a corpului, eleganţă şi graţie în mişcări, le modelează caracterul şi le stimulează atenţia, răbdarea şi disciplina. Prin cercetarea de faţă ne-am propus să verificăm eficienţa unui program de activitate fizică construit cu mijloace de acţionare specifice dansului, adaptat la particularităţile copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 6 ani. Am presupus că desfăşurarea organizată a unui program de activitate fizică, în rândul preşcolarilor de 4-6 ani, folosind mijloace de acţionare specifice dansului va îmbunătăţi memoria motrică şi capacitatea copiilor de a realiza structuri cât mai apropiate ca şi complexitate de cerinţele unui viitor dansator. Prezenta cercetare a fost realizată în perioada 15.XI.2010 - 10.XII.2010, pe efective de copii de la trei grădiniţe din localitatea Cluj-Napoca. Subiecţii participanţi la această cercetare au fost evaluaţi iniţial, înainte de implementarea programului specific şi final, la sfârşitul perioadei de cercetare. În urma analizei datelor obţinute am constatat că programul propus de noi a îmbunătăţit memoria motrică şi capacitatea copiilor de a realiza structuri apropiate ca şi complexitate de cerinţele unui viitor dansator. Ne declarăm mulţumiţi de îmbunătăţirile aduse capacităţii motrice ale copiilor implicaţi în programul nostru. Sperăm ca această cercetare să fie un ajutor pentru alţi cercetători în domeniu activităţilor fizice cu preşcolari, precum şi o motivaţie pentru practicienii care lucrează zilnic cu copiii de 4-6 ani. Cuvinte cheie: dans, activitate fizică, preşcolar, grădiniţă, dezvoltare |
|||||||