![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2018 | |||||||
Articol: |
ANTRENAMENTUL CU MULTE MINGI - CUTIA CU MINGI / MULTI BALL TRAINING METHOD. Autori: APOSTU PAULA, NUȚ RAMONA ANCUȚA, BACIU ALIN MARIUS. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbeag.63(2).12 Published Online: 2018-06-30 Published Print: 2018-06-30 pp. 35-42 VIEW PDF: MULTI BALL TRAINING METHOD Antrenamentul cu multe mingi - cutia cu mingi. Metoda de antrenament – cutia cu mingi este o metodă, care a fost introdusă pentru prima dată de către chinezi. Aceasta poate fi aplicată în situații de unu la unu (cum ar fi coaching-ul privat), în cazul în care antrenorul lucrează doar cu un singur jucător, dar poate fi, de asemenea, utilizată cu succes și în raport de 1:2, antrenor și doi jucători. Antrenamentul cu multe mingi presupune lovirea mingii cu diferite rotații, forță, viteză, plasare în combinații diferite. Lovirea mingii în continuu înlătură timpii morți provocați de culegerea mingilor mărind astfel intensitatea antrenamentului și contribuie la îmbunătățirea executării exercițiilor prin consolidarea mișcărilor dificile. Material și metode: la acest studiu au participat șaisprezece jucători de tenis de masă, juniori II din cadrul Clubului Sportiv Politehnica Cluj-Napoca. Participanții au fost împărțiți în două grupe: Experimentală (n=8) și de Control (n=8). Timp de doi ani, sportivii din grupa experimentală au efectuat antrenamente în care s-a mizat pe alternarea cutiei cu mingi cu metodele obişnuite. Rezultate: S-au observat diferențe între rezultatele grupelor Experimentală și, respectiv Control. Grupa martor a crescut şi ea faţă de testările trecute, dar faptul că nu a beneficiat de acumulare, de o siguranţă mai mare la masă a împiedicat-o să progreseze mai mult. Sportivii grupei experimentale au obţinut rezultate mult mai bune la competiţiile la care au participat, având o pregătire foarte bună, atât din punct de vedere tehnico-tactic, cât şi fizic şi psihologic. Concluzii: În instruirea sportivilor se impune îmbunătăţirea procedeelor tehnice printr-o însuşire cât mai corectă şi economică a acestora, folosind metode şi mijloace adecvate nivelului de cunoştinţe ale sportivilor. Cuvinte-cheie: cutia cu mingi, tenis de masă, procedee tehnice |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |