Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2015  
         
  Articol:   STUDIU PILOT PRIVIND NIVELUL SIMȚULUI CIVIC AL STUDENȚILOR DIN ANUL I, PROGRAMUL DE STUDIU EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT ȘI KINETOTERAPIE / PILOT STUDY CONCERNING THE LEVEL OF CIVIC SENSE OF STUDENTS IN THE 1ST YEAR, PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS, KINETOTHERAPY STUDY PROGRAM.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  VIEW PDF: PILOT STUDY CONCERNING THE LEVEL OF CIVIC SENSE OF STUDENTS IN THE 1ST YEAR, PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS, KINETOTHERAPY STUDY PROGRAM

Studiu pilot privind nivelul simţului civic al studenţilor din anul I, programul de studiu Educaţie Fizică şi Sport şi Kinetoterapie. Într-o societate democratică cetăţenii trebuie să-şi exercite drepturile lor cetăţeneşti cu responsabilitate. Totodată societatea democratică se bazează pe valori fundamentale, cum sunt: respectul faţă de drepturile omului şi demnitatea umană, faţă de Constituţie şi legi, precum şi disponibilitatea de a se angaja în activităţi care le susţin; toleranţă pentru indivizi şi grupuri care manifestă valori, opinii şi credinţe diferite; considerarea pluralismului ca o valoare principală a democraţiei; implicarea activă în viaţa politică si societatea civilă; asumarea responsabilităţilor cetăţeneşti (personale, politice şi economice); a fi un cetăţean bine informat, atent la problemele publice. (“Programă şcolară pentru liceu. Educaţie civică”, 2004) Aceste valori şi atitudini sunt învâţate şi interiorizate de indivizi, pe parcursul întregii vieţi, în grupurile sociale în care acţionează. Astfel se materializează simţul civic care înseamnă conştientizarea concretă a acestor valori în viaţa zilnică a cetăţenilor. În studiul de faţă obiectivul principal este de a evidenţia nivelul simţului civic al studenţilor din anul I al Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport din Cluj-Napoca. Totodată eram interesaţi de modul în care practicarea unor ramuri sportive poate influenţa nivelul simţului civic. Metoda principală de cercetare a fost metoda testului, astfel s-a folosit un test psihosocial care măsoară nivelul simţului civic. (Neculau, A. et al. 1999, p. 79-81)

Cuvinte cheie: educaţie fizică, sport, simţ civic, studenţi
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă