AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2008 | |||||||
Articol: |
A DEVENI UN PRACTICANT REFLECTIV ÎN ACTIVITATEA FIZICĂ ŞI SPORT. O NOUĂ PROVOCARE PENTRU PEDAGOGIA SPORTIVĂ. Autori: EMANUELE ISIDORI. |
||||||
Rezumat: The complexity of sport in contemporary society requires the development of a methodology that allows physical activity (PA) and sport professionals to develop a critical and reflective attitude towards the theoretical and practical problems they face in their profession. Sport pedagogy, applying Donald Schön’s model of reflective practitioner, can help professionals of sport sciences (coaches, educators, personal trainers, physical education teachers, etc.) to reflect upon their practice recognizing and understanding its general aims, values and justifications. This critical reflection can be the starting point for developing a new ethical, educational and epistemological outlook on sport professions and their sciences. | |||||||