AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2008 | |||||||
Articol: |
EFECTELE HIPNOZEI ACTIV-ALERTE ASUPRA DISPOZIŢIILOR AFECTIVE LA SPORTIVII DE ELITĂ. Autori: CRĂCIUN MARIUS, SZATMÁRI CSILLA. |
||||||
Rezumat: Efectele hipnozei activ-alerte asupra dispoziţiilor afective la sportivii de elită. Studiul îşi propune să evalueze efectele hipnozei activ-alerte (Banyai et. al., 1976) asupra dispoziţiilor afective la sportivii de elită, utilizând testul POMS (Profile of Mood States, McNair et. al., 1992). Testul POMS a fost aplicat înainte şi după o sesiune de hipnoză activ-alertă la 12 sportivi de elită (Lotul Olimpic de judo, feminin). La toţi subiecţii am constatat prezenţa profilului iceberg, după şedinţa de hipnoză activ-alertă. Concluzii: Hipnoza activ-alertă poate fi integrată ca un adjuvant, împreună cu alte strategii de intervenţie, pentru a crea un profil ideal al dispoziţiilor afective necesar performanţelor de succes. CUVINTE CHEIE: hipnoză activ-alertă, tehnici de inducţie, dispoziţii afective, profil iceberg, tehnică de auto-hipnoză. |
|||||||