Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2015  
         
  Articol:   REPERE ACȚIONALE ÎN FORMAREA MODELELOR INTERNE ALE REPREZENTĂRILOR ȘI APELAREA ACESTORA PRIN ANTRENAMENT MENTAL LA HANDBALIȘTI / POWERED LANDMARKS FORMING INTERNAL MODELS OF REPRESENTATIONS AND CALLING THEM THROUGH MENTAL TRAINING IN HANDBALL PLAYERS.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  VIEW PDF: POWERED LANDMARKS FORMING INTERNAL MODELS OF REPRESENTATIONS AND CALLING THEM THROUGH MENTAL TRAINING IN HANDBALL PLAYERS

Repere acționale în formarea modelelor interne ale reprezentărilor și apelarea acestora prin antrenament mental la handbaliști. Antrenamentul mental este consacrat ca metodă de autoreglare prin exerciții de concentrare a atenției și modificare voluntară a sistemelor de reprezentări. Aceasta crește eficiența învățării, prin optimizarea procedeelor tehnice, corectarea greșelilor recuperare după accidentări și obișnuirea cu situațiile competiționale (Holdevici, Vasilescu 1988). S-a pornit de la ipoteza că antrenamentul mental pentru a-și crește eficiența trebuie să depășească statutul de metodă devenind o formă de antrenament integral bazat pe „modele de reprezentări interne” (Paillard, 1971) care nu reproduc numai imagini vizuale ci și chinestezice, auditive și tactile. De asemenea reprezentările sunt și de natură internă reproducând imagini mentale elaborate în absența stimulilor externi-vizuali (Miclea, 2003). Imaginile mentale se formează ca un sistem cu dublă intrare: percepții din mediul extern și prin sistemul cognitiv integrativ-mediul intern. Pentru a demonstra acest lucru am elaborat două teste care au vizat formarea reprezentărilor prin cele două căi, constând în provocarea unor reprezentări situaționale pe macheta terenului de handbal și activarea reprezentărilor formate pe cale perceptivă prin situații problematice (scheme de joc) din handbal. Analiza timpilor de reacție înregistrați de la comandă la evocarea reprezentării au evidențiat o corelație pozitivă între cele două căi. Imaginile mentale se formează mai rapid prin stimuli verbali care conțin informații despre forma și configurația spațială a procedeelor tehnico-tactice.

Cuvinte cheie: antrenament mental, reprezentări, imagini mentale.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă