![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2009 | |||||||
Articol: |
PEDAGOGIA SPORTULUI PRIN FILME O METODOLOGIE DE A PROMOVA VALORILE ÎN EDUCAŢIA SPORTULUI PENTRU COPII ŞI TINERI. Autori: ISIDORI EMANUELE. |
||||||
Rezumat: Sport movies are a special cinema genre which often can transcend mere entertainment and explore, deconstructing it critically, the complex phenomena of ancient, modern and contemporary sport. Such films can be used as teaching tools in the socio-cultural and educational analysis of sport. If used as pedagogical tools by physical education teachers and educators, sport movies can help children and youths to better understand values, problems, ideologies and meanings of sport and its importance for the developing of human being. This article, after giving a definition of sport movies, focuses on how sport pedagogy can use this cinema genre for promoting sport values, and it suggests an example of course in which six movies are analyzed and proposed as teaching and learning resources. Key words: Sport pedagogy, sport movies, values, reflective teaching, new media, cultural studies |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |