![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEĊ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2004 | |||||||
Articol: |
CONSIDERAĊ˘II CU PRIVIRE LA REPERELE DEONTOLOGICE ALE PROFESIUNII DIDACTICE . Autori: ALEXANDRU-VIRGIL VOICU. |
||||||
Rezumat: Considerations Regarding the Ways of Deontology of the Didactic Professions. The aim of this paper is to point out the necessity of informing didactic workers about the rigors of deontology of the didactic profession. The social norms which respect configures the professional deontology, are imposing a line between freedom and respect of the juridical norm. In a state of law, in an authentical democracy, freedom demands control, anticipation, importance, co-ordinates self-control and adjustment understood and represented like this it could be confounded with acceptance and juridical conscience with the form of social conscience. Where there is no social conscience, the necessity of juridical responsibility is placed in front of all those situations in which it could be engaged. | |||||||
![]() |
|||||||