Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2011  
         
  Articol:   ATELIERUL UNUI MONSTRU SACRU AL SCENEI LIRICE. PLACIDO DOMINGO SI ELABORAREA CORPULUI LUI OTTELO / L’ATELIER D’UN MONSTRE SACRÉ DE LA SCÈNE LYRIQUE. PLÁCIDO DOMINGO ET LA CONSTRUCTION DU CORPS D’OTELLO.

Autori:  ANNE-LAETITIA GARCIA.
 
       
         
  Rezumat:  Acest articol tratează una dintre cele mai importante interpretări ale capodoperei lui Giuseppe Verdi, Otello. Nu este vorba despre o analiză vocală a acestui rol interpretat de Plácido Domingo, ci mai degrabă a mişcărilor şi a posturilor corpului şi legătura dintre voce şi corp. Bazat pe înregistrarea unei reprezentaţii din 1992 de la Covent Garden, acest scurt studiu încearcă să împărtăşească o serie de observaţii asupra modului în care tenorul spaniol a întrupat muzica lui Verdi şi să facă legătura între interpretare şi actorie pentru a oferi publicului o interpretare complexă a personajului şi în acelaşi timp imagini de excepţie care se fac ecoul tradiţiei fizionomice. Plácido Domingo utilizează atitudini corporale care par familiare publicului, invocând posturi picturale, astfel creând o a doua imagine imprimată corpului tenorului. Publicul este uimit de această întrupare atât vocală cât şi fizică care îl face pe Plácido Domingo să fie atât de impresionant pentru mii de amatori.

Cuvinte cheie: Plácido Domingo, Verdi, Otello, monstru sacru liric
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă