AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
MASCĂ ŞI ACTOR – VIZIUNEA LUI ION SAVA, MOŞTENIRE A TRADIŢIEI TEATRALE EUROPENE . Autori: ELENA BUTUŞINĂ. |
||||||
Rezumat: Acest articol dezbate credinţa lui Ion Sava în puterile dinamice ale măştii, după cum dă seama regizarea spectacolului „Macbeth cu măşti”. Luând acest punct de cotitură al vieţii teatrale româneşti ca pretext, articolul analizează trecutul artistic al regizorului român, accentuând interesul său timpuriu pentru caricatură şi pentru scrierile lui Artaud, Craig sau Meyerhold. Alegerea măştii ca instrument este reprezentativă pentru preocuparea lui Ion Sava pentru justa manieră de stilizare şi atingere a esenţei impulsului creativ, atât din perspectiva actorului, cât şi din cea a regizorului modern. Cuvinte cheie: Sava, mască, interpretare, regie, Macbeth |
|||||||