Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2010  
         
  Articol:   RECEPTAREA FARSELOR EXPRESIVITĂŢII.

Autori:  FILIP ODANGIU.
 
       
         
  Rezumat:  

Această lucrare îşi propune să arate manierele în care mecanismele de recepţie funcţionează când expresivul e scurt-circuitat de realitate. Încerc să investighez interesului spectatorului, tot mai puternic, pentru laboratorul teatrului; să văd cum şi dacă creşterea interesului în partea invizibilă a teatrului ar putea să concureze împotriva plăcerii estetice; să văd cum poate gustul publicului pentru partea vizibilă (spectacolul) să fie influenţat de neîncrederea în autenticitatea realităţii de pe scenă. Publicul urmăreşte spectacole în stadiul lor de “atelier”, repetiţii cu publicul, spectacole lectură, lecturi puse în scenă, teatru interactiv, ateliere care permit prezenţa publicului, etc. Mă întreb dacă abordarea acestor genuri de spectacole are o semnificaţie mai complexă decât simplul răspuns dat la curiozitatea de voyeur a spectatorului. Aceste experienţe, situate în zona pre-expresivului, răspund la interesul crescut al publicului de valorile experienţiale, interes corelat cu creşterea neîncrederii în ficţionalizarea sugerată de “cutia magică” a teatrului?

Cuvinte cheie: teatru, public, participare, evaluare a atelierului de lucru

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă