Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2009  
         
  Articol:   TEATRUL ŞI OPERA: UN DIALOG NEÎNTRERUPT / THEATRE ET OPERA: UN DIALOGUE INCESSANT.

Autori:  ANNE-LAETITIA GARCIA.
 
       
         
  Rezumat:  

Acest articol încearcă să retraseze o scurtă istorie a permanentei intersecţii a artei scenice a teatrului cu opera, de la începuturile celei din urmă pînă la reprezentaţiile contemporane. Redescoperirea Poeticii lui Aristotel la începutul secolului al 17-lea a dat naştere tragediei clasice în Franţa, pe de o parte, şi operei italiene, pe de cealaltă. Acesta a fost de asemenea punctul de plecare al unei competiţii între cele două arte scenice care a durat aproape un secol, fiecare încercînd să descopere cele mai bune potriviri de cuvinte, muzică, gesturi pentru a transmite emoţii umane în cel mai bun mod posibil. Devenind din ce în ce mai expresivă şi ţintind spre cele mai înalte idei de Frumos şi Ideal, în timpul barocului, Opera s-a transformat într-o artă vizuală complexă, care combină bogăţia expresiei şi puterea fanteziei. Această evoluţie a presupus participarea unor maşinării scenice complicate, repede împrumutată şi în spectacolele de teatru. Teatrul şi Opera au împărţit de-a lungul secolelor reguli stricte de construcţie, ducînd astăzi la un interes crescînd al unor cunoscuţi regizori de teatru în conceperea spectacolelor de operă.

Cuvinte cheie: teatru, operă, artele spectacolului, gest şi scenă

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă