AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2007 | |||||||
Articol: |
MASCA TEATRALĂ A LUI ARLECCHINO. Autori: MONA CHIRILĂ. |
||||||
Rezumat: Commedia dell’Arte este întunecată de legendele care au înconjurat-o şi de simbolurile care au apărut în jurul ei. Este întunecată de dorinţa ei pentru cunoaştere, de simpla imagine, de exemplu, a unui teatru care îşi ascunde şi îşi depăşeşte limitele, liber şi ascuns, în acelaşi timp, sub mască. Deşi este o emblemă, masca lui Arlecchino pare să scape de teatru, trimite la „magic” şi „religie” în commedia şi, pe faţa actorului, la o dimensiune mai mare decît cea umană. Cuvinte cheie: teatru, Arlecchino, mască, magie, religie |
|||||||