AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
FOREWORD. Autori: MIHAI PEDESTRU. |
||||||
Rezumat: From the Nāṭyaśāstra or Aristotle’s Poetics to social media posts or the new online review aggregators, discourses about theater have shaped the course of the art’s evolution, reflecting and influencing aesthetics, modes of production and models of social and political involvement. The emergence and spread of “practice as”, “practice-led” or “practice-based” research paradigms, the growing interest for the performative function of arts archives, the fluidization and democratization of critical discourses, as well as the ripple effect of the performative turn define, nowadays, a climate in which theory and practice intermingle, seemingly re-bridging the gap between artists and scholars, between creators, historians and critics. | |||||||