AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.1 din 2012 | |||||||
Articol: |
UTILIZAREA COMUNICATULUI DE PRESĂ ÎN PAGINILE DE ECONOMIE ALE PUBLICAŢIILOR DIN CLUJ-NAPOCA. Autori: . |
||||||
Rezumat: The Use of the Press Release within the Business Section of the Daily Papers in Cluj-Napoca. This research encompasses a qualitative and quantitative analytical result carried out with the purpose of determining the peculiarities of use of the press release in the business section of the daily papers in Cluj-Napoca. The analysis sample specimen consists of Făclia, Monitorul de Cluj, Servus Cluj and Ziua de Cluj articles probed within the period of February the 3rd, 2012 and the 30th of April 2012. Among the criteria underlying the decision to publish the data contained in press releases we identified: the category of organization of which the issuer is part, the information proximity, but also the advertising contracts between newspapers and organizations. The amount of information taken ad litteram from the press release is another aspect on which this research has focused. Key words: press release, economical and financial journalism, proximity, information source, local journalism |
|||||||