AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
MODALITĂŢI DE EVALUARE A CAPACITĂŢII DE EFORT - CONDIŢIA FIZICĂ PRIN FOLOSIREA TESTELOR FUNCŢIONALE LA ORA DE EDUCAŢIE FIZICĂ. Autori: . |
||||||
Rezumat: Condiţia fizică presupune cunoaşterea temeinică a posibilităţilor de care dispune organismul uman pe parcursul vieţii, ce constituie o sinteză morfologică şi funcţională în plină dinamică şi care necesită o cercetare atentă pentru a putea determina componentele, valorile medii şi caracteristicile, precum şi inter–relaţiile acestora. Asociaţia Medicilor Americani defineşte condiţia fizică ca fiind: capacitate generală de a te adapta şi a răspunde favorabil la un efort fizic. Determinarea nivelului de manifestare a condiţiei fizice, condiţionată de starea de sănătate, nu constă numai în aprecierea prin comparaţie dintre indivizi şi norme, ci şi din evaluarea condiţiei fizice a tinerilor, definită de raportul de directă proporţionalitate dintre componentele acesteia, cum sunt: forţa şi anduranţa musculară segmentară, puterea, flexibilitatea musculară şi articulară, viteza şi dezvoltarea armonioasă a corpului, precum şi de legătura dintre diferite sisteme anatomice şi fiziologice, ce determină posibilitatea individului de a se mişca. Cunoaşterea fiinţei umane, în general, trebuie să se axeze pe precizarea caracteristicilor sale definitorii cu ce au ele mai semnificativ şi care îl deosebesc de alţii, de aceeaşi vârstă şi sex, aşa încât să facă posibilă explicarea naturii manifestărilor în activitatea fizică pe care o desfăşoară, în atitudinea socială, precum şi previziunea dezvoltării sale ulterioare. Cuvinte cheie: modalităţi de evaluare, capacitate de efort, condiţie fizică, teste funcţionale, lecţie |
|||||||