AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
TEATRALITATEA SUNETULUI ÎN SCRIITURA HIPERTEXTUALĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ CONTEMPORANĂ. Autori: OZANA BUDĂU. |
||||||
Rezumat: Acest studiu încearcă să identitifice o nouă formă de teatralitate în scrierile epice, ca influenţă a limbajului digital şi al impactului mai mult sau mai puţin direct ale acestora asupra discursului literar. Fundamentarea teoretică este completată printr-o abordare practică a subiectului: prezentarea a doua spectacole de teatru construite pornind de la doua texte nondramatice: Travesti de Mircea Cărtărescu, Chemarea lui Matei de Florina Iliş. Ambele romane au fost dramatizate, iar scenariile au fost puse în scenă folosind într-o mare măsură noile tehnologii, datorită particularităţilor identificate în cadrul discursului literar. O reînoită formă de teatralitate este reactivată în cadrul discursului teatral: teatralitatea sunetului. Cuvinte cheie: hipertext, teatralitatea sunetului, Mircea Cărtărescu, Florina Iliş |
|||||||