AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2006 | |||||||
Articol: |
TEATRUL, METODOLOGIE DE CERCETARE FENOMENOLOGICĂ SIMBOLICĂ/CREAŢIE BAZATĂ PE OBSERVARE / LE THÉÂTRE, DU SYMBOLIQUE AU PHÉNOMÉNOLOGIQUE: UNE MÉTHODE DE RECHERCHE. CRÉATION FONDÉE SUR L’OBSERVATION. Autori: LIVIU DOSPINESCU. |
||||||
Rezumat: Această lucrare cuprinde o metodă de studiu/creaţie bazată pe observaţie ca act fenomenologic, care se adresează atât cercetătorilor, artiştilor (regizori de teatru sau actori), cât şi studenţilor artelor teatrale. Descoperită în timpul unei repetiţii a piesei Aşteptându-l pe Godot a lui Samuel Beckett, această metodă a fost concepută pentru dezvoltarea studiului experienţei vii în actul teatral, atât pentru cercetător, cât şi pentru artist. Prin renunţarea la orice fel de proiecţie, subiectul e în stare să descopere trăirile spectatorului virtual. În procesul de creaţie, regizorul devine propriul său spectator, primul care e martor la reprezentare. Pentru a defini mai bine multiplele reacţii la o reprezentaţie teatrală, această lucrare îşi propune de asemenea un studiu al procesului receptării prin funcţiile Spectatorului Implicit (regizorul), Spectatorului De Facto (cel real) şi Spectatorului Explicit (criticul de teatru). Cuvinte cheie: teatru, Godot, observaţie |
|||||||